Ayuthaya Kanchanaburi Sukothai

24 januari 2015 - Tambon Ban Kluai, Thailand

Na drie steden te hebben bezocht is het weer tijd voor een verhaaltje. Na het drukke maar toffe Bangkok ben ik met de andere Nederlanders met de trein naar het plaatsje Ayuthaya gereisd. Ayuthaya was vroeger de hoofdstad van Thailand. Door verschillende oorlogen is het vrijwel verwoest en staan er door de stad nog wat tempels en ruïnes.
éénmaal aangekomen in ayuthaya viel me op dat er naast de tempels  bezoeken verder weinig te doen is. We hebben daarom voor een guesthouse gekozen met een zwembad en de middag ons goed vermaakt! 'S avonds hebben we wat gegeten en gedronken met nog een extra Nederlander en een Duitser, goede avond.
De volgende zijn we vroeg opgestaan om met de fiets Ayuthaya te verkennen. Net voor het echt warm begon te worden hebben we alle belangrijke tempels en buddha wel gezien, mooie bouwwerken!
Na de tocht hebben we de fietsen teruggebracht en onze backpack gepakt. Chang mai was eerst het plan maar we hebben er voor gekozen om de bus te pakken naar Kanchanaburi.
Een mooi plaatsje in het westen van Thailand.
We hebben the bridge over the river Kwai bezocht een brug gemaakt tijdens de tweede wereldooorlog voor meer info zie wikepedia ;-) We hebben ook de begraafplaats bezocht waar veel Nederlanders liggen begraven. Indrukwekkend!
Met de slowboat hebben we ons af laten zetten bij het guesthouse wat ligt aan de rivier. De boottochten zijn heerlijk en gaan vooral loeihard.
Na een lekker drankje aan het water met een prachtig uitzicht hebben de nachtmarkt bezocht. Drukke markt waar we verschillende soorten thaise gerechten hebben geproefd. Op tijd naar bed want de dag erna bezoeken we de Erawan watervallen!
Dat was toch wel een hoogtepuntje!
Een prachtig natuurgebied met een hiketocht tot ongeveer 2 km hoogte. Onderweg kom je langs verschillende stops waar je een deel van de waterval ziet. Eindelijk een doel om onze bergschoenen uit testen die we zeker nodig hadden. De locals gaan gewoon met slippers of zelfs met blote voeten.. die zitten daar op ;)
In het water zaten de visjes die je normaal gesproken in een spa ziet en aan je voeten knabbelen. Hier alleen 100 x zo groot soms leek het alsof ze een flinke hap namen. Al met al een plek wat ik niet had willen missen. Zie foto's
 Sukothai stond op de planning een lange dag reizen stond voor de boeg aangezien we ons niet goed hadden voorbereid moesten we met de bus terug naar bangkok om vervolgens de bus naar Sukothai te nemen. Dit alles duurde 13 uur, zelf weinig van mee gekregen dus vooral veel geslapen.
De eerste nacht hebben we doorgebracht bij een hostel wat om de hoek van het busstation lag. Ideaal het was inmiddels al half 3 in de nacht.
De dag daarna een tuktuk genomen richting het centrum van Sukothai met uiteraard weer een zwembad. Toch iets te veel van de zon gezien waardoor ik me in de avond niet echt lekker voelde ging gelukkig snel weer over.
Na het relaxdagje hebben we vroeg de bus gepakt richting het historische Sukothai. Fiets gehuurd en de oude tempels bezocht. Mooie gebouwen maar ik heb nu wel genoeg tempels gezien.
Zondag reizen we verder naar Mae sot waar we een jungeltrekking zullen doen. Zie http://www.greenwoodtravel.nl/tours/mae-sot/umphang-trekking Veel zin in!

Tot de volgende! X

1. Astrid:
    24 januari 2015
    Zo te lezen heb je het echt naar je zin . Wat een ervaring allemaal , ben gewoon jaloers . Lekker genieten en kijk op naar je volgende verhaal en ervaring xxx
  2. Astrid:
    24 januari 2015
    Wauwwwwww wat een geweldige foto's
    Xxxxx
  3. Linda:
    25 januari 2015
    Nou Liek, je hebt je draai al goed gevonden. Wat een heerlijk land he! En je hebt potverdorie nog zoveel moois in het vooruitzicht. Geniet van alles; dit pakken ze je niet meer af. Gr Linda
  4. Theo de Looff:
    25 januari 2015
    25 jan. 2015,
    Hallo Marlieke,
    Je verhaal weer gelezen; jij maakt nog eens wat mee en je ziet ontzettend veel! Prachtig! We wensen jou nog veel goeds verder, Geniet er maar van. Opa en oma in Breda.
  5. Wietske:
    29 januari 2015
    Wat een herkenbare verhalen, kek! (en ik ben helemaal niet jaloers hoor, echt niet) Veel plezier nog!!