bangkok en thuis

26 april 2015 - Breda, Nederland

Bangkok en thuis

Zo, ondertussen ben ik alweer een week in het Nederlandse. Ik heb de meeste vrienden en vriendinnen weer gezien en al mijn kleding is weer schoon. Af en toe gooi ik nog wcpapier in de prullenbak en voelt water uit een fles nog iets vertrouwder aan. De laatste week van mijn reis was echter een fantastische afsluiting. Hoewel ik wat sip weg ging van het eiland Ko tao waar ik in totaal 2! weken ben gebleven en maatjes voor het leven heb gemaakt was het tijd voor de laatste halte Bangkok.
Na een boottocht hebben we op het vaste land nog een halve dag moeten wachten voor de trein richting Bangkok. Gelukkig een wegrestaurantje gevonden waar we spelletjes af een toe een tukkie en lekker gegeten hebben.
Na de nachtrit met de trein het hostel opgezocht in bangkok. Toplocatie een leuk nieuw hostel met een mooie relaxruimte.
Relaxen was maar voor korte duur want prioriteit 1 was een goede watergun scoren. Het is namelijk Songkran ofwel de viering van het Thaise nieuw jaar. Van 13 tot 15 april staan de straten van Bangkok vol met mensen die een watergevecht aan het houden zijn. Super vet!
12 april begint het voor de meeste locals al dus ook voor ons gna gna. De locals dragen gekleurde blousjes die ook ik uiteraard heb aangeschaft.
4 dagen lang zeiknat, Chang en gelukkig. Mooi om te zien was dat nieuw gearriveerde backpackers die gek genoeg nergens van af wisten niet met rust werden gelaten. Leuk begin van je vakantie met natte kleding. Daarnaast zag ik hoe bussen tegen gehouden gehouden en de inzittenden er niet veilig van af kwamen. Daarnaast was het leuk om op politie te schieten alles is prima.
Helaas zijn er 'savonds wel wat incidenten geweest. Zo heeft een Thai vlak voor mijn neus zijn mes getrokken tijdens een gevecht. Dit gebeurde op het trottoir van ons hotel waar ik toevallig op een chillkussen wat aan het drinken was. Hosteleigenaar heeft ons naar binnen geloodsd en mochten tijdelijk het hostel niet uit.
De dag er na heeft iemand zijn pistool getrokken vlakbij het hostel. Ik heb zelf niets zien gebeuren maar toen ik terugkwam stond heel het trottoir vol met politie en leger. Achja het blijft een grote stad natuurlijk maar heb me nooit echt bang gevoeld.
Misschien dat ik bang had moeten zijn de eerstvolgende dag na songkran. Met een groepje van het hostel hadden we bedacht om de Ghosttower te beklimmen.
De Ghosttower is een gebouw van 50 verdiepingen hoog. Door de crisis van een paar jaar terug is de toren nooit afgemaakt. Wat er staat is eigenlijk de fundering van het gebouw wat ooit een luxe hotel had moeten worden.
Het wordt niet aangeraden om de toren te beklimmen maar goed beetje uitdaging kan kwaad. De route omhoog was overigens niet heel gevaarlijk. De trap ziet er goed uit en na 20 minuten was ik boven. Vanaf boven zie je naast het prachtige uitzicht de vele gaten waar je niet te lang naar beneden wilt door kijken. Na even boven zijn geweest de route terug gelopen en de rest van de dag rustig aangedaan.
Mijn laatste dag in bangkok brak aan. Samen met een andere reiziger die toevallig de zelfde vlucht naar huis had hebben we nog wat souvenirs gekocht. 'S avonds met een grote groep nog wat gegeten en een afscheid in een bar met een liveband.
Helaas uiteindelijk dan toch de tijd om spullen te pakken en richting vliegveld te gaan. Ik denk aan de fantastische tijd die ik heb gehad.
In de taxi vroeg ik me af of we het vliegveld zouden halen want de taxichauffeur reed als een malloot. De vlucht zelf verliep vrij soepel na een uurtje vertraging.
Na 13 uur in het vliegtuig te hebben gezeten land ik in nederland en merk vrijwel meteen dag alles gewoon het zelfde is gebleven!

Liefs Marlieke

PS. Iedereen bedankt die mijn verhalen hebben gelezen voorlopig is dit even de laatste. Niet getreurd er komt in de toekomst vast nog een reisje aan ;-)

1. Debby:
    26 april 2015
    Zeker gaan deze reisjes nog komen. Straks weet je pas weer wat je mist al die vriendelijke mensen, heerlijk klimaat, geen stress, niks moet jaha zou er toch maar weer over nadenken hihihi
  2. Astrid:
  4. Eveline de looff:
    Mooi afgesloten zo!! X
  5. Astrid:
    26 april 2015
    Ik heb genoten van je verhalen. En we zullen in het verleden nog wel meer te lezen krijgen .xxx
  6. Karin:
    26 april 2015
    Mooi zo, fijn dat je het zo genoten hebt!
  7. Mienadriaansen:
    26 april 2015
    fijn weer lekker thuis ben blij dat je het zo naar je zin heb gehad groetjes
  8. Theo de Looff:
    27 april 2015
    Mooie reis, mooie verhalen en mooie foto's! We hebben ervan genoten. Toch zijn we ook blij dat je weer thuis bent. We wensen je veel succes met het vinden van goed werk! Wachten op een volgende reis nu maar,Maar misschien iets dichterbij!
    Veel geluk gewenst! Opa en Oma.
  9. Gerda:
    27 april 2015
    ben blij dat je weer thuis bent .en je zon reis hebt kunnen maken geweldig
    nu weer in de toekomst gaan denken ...maar dit pakken ze je niet meer af .wat heb ik genoten van je verhalen en je foto's geweldig gewoon liefs gerda het ga je goed meid