jungletrekking Umphang

30 januari 2015 - Umphang, Thailand

Jungeltrekking Umphang

Maandag vroeg opgehaald bij het hostel na een beroerde nacht op een plank. Onze chauffeur en tevens reisleider heeft ons vanuit Mae sot naar zijn geboorteplaats Umphang gebracht waar de trekking plaats zal vinden.
We zijn de dag begonnen bij een ontbijt in restaurant met islamitisch voedsel. Weer eens wat anders dan het thaise  voedsel. Eenmaal bij het huis van zijn moeder stond een heerlijke lunch klaar wat na 4 uur rijden er prima in ging.
Nadat we onze backpacks hadden gestald zijn we te voet naar een rivier gelopen waar al een bootje klaar stond. De boottocht was het begin van de trekking, een mooie tocht door de jungle. Flink wat vogels en apen gezien met als hoogtepunt een roofvogel die net een slang had gevangen en daarmee langs ons vloog. De boottocht zelf duurde net wat te lang maar we hebben ons goed vermaakt met het zingen van disney en andere kinderliedjes....
Eenmaal aangemeerd zei de gids dat we hier ons kamp gingen opbouwen. Naast de rivier hebben we midden in de jungle gekampeerd. De gidsen hebben heerlijk gekookt en uit bamboe koffiemokken gemaakt die we alle dagen hebben gebruikte. Mooi souvenirs!
De volgende morgen werd iedereen verrot wakker omdat het matje wat we bij ons hadden niet meer was dan een stukje stof. Auw!
Na een prima ontbijt mochten we flink aan de bak. Een pittige Hike berg oopwaarts wat zo'n 3 uur duurde. Na de tocht stond de grootste waterval van zuid oost azië op ons te wachten. Ik denk dat ik nog nooit zo'n mooie waterval heb gezien! Zie foto's
De avond hebben we samen met de gidsen doorgebracht. De gidsen hadden een eigen drankvoorraad op zak wat we de hele tocht geroken hebben, echt smerig af en toe.
Helaas weer tijd om te slapen wat ik het minst leuk vond van alles vond. Nu ik dit type in Changmai is mijn lichaam nog steeds gebroken..
Voor vandaag stond er weer een Hike op het programma naar een dorp waar we nacht zullen doorbrengen. Dit keer was de tocht vrij vlak wat wel fijn was aaangezien de helft van de groep last van maag- en darmklachten had.
We zijn doorgelopen tot we bij een dorp aankwamen. Het dorp had wat weg van een kinderboederij met daarbij hutten huisjes waar ongeveer 10 familieleden wonen. We hebben heel veel kinderen gezien waar we mee hebben gevoetbald.
Onze gids kwam ons halen voor een korte wandeling naar waterval en rivier. Prachtige locatie waar je als toerist niet snel komt. Hier heb ik me sinds 3 dagen weer voor het " gedouchd" wat een leuke ervaring was.
De avond hebben we weer doorgebracht met de ondertussen weer dronken gidsen.
Gelukkig de laatste nacht brak aan waar ik geen oog dicht heb gedaan. Na een veel te korte nacht de laatste activiteit, de olifantentocht. Eigenlijk had ik hiertotaal geen in omdat de olifanten over het algemeen niet heel goed behandeld worden. Uiteindelijk toch een deel van de tocht op de rug gezeten omdat we door rivieren heen moesten. De olifanten werden gelukkig niet mishandeld in mijn bijzijn.
Na de tocht stond er bij een van de gidsen thuis weer een heerlijke lunch op ons te wachten.
Al met al een leuke ervaring wat me een beetje terug deed denken aan landkamp van het CIOS van het niet tweede leerjaar!
Ik ga komende dagen wat relaxen want we hebben weer een guesthouse met zwembad gescoord! In changmai ben ik nog van plan om een kookcursus te volgen, thaiboxen te aanschouwen en voor de rest zie ik het wel.

Liefst en tot de volgende!

Ohwja, ik lees al jullie reacties op reislogger maar het lukt me steeds niet om te reageren. Reacties vind ik leuk om te lezen:-)

Verder staan er op reislogger veel foto's

1. Astrid:
    30 januari 2015
    Wat een ervaring weer . Je maakt wat mee op je reis geweldig , geniet van je rustdagen. Ik kijk uit naar je volgende ervaring xxx
  2. Gerda:
    30 januari 2015
    wat weerrrrr een avontuur geweldig ..je zult wel bek af zijn
    echt schitterende foto's leuk om die zo te zien weten we een beetje waar je over praat nou marlieke veel plezier nog verder we blijven je volgen gr gerda
  3. Theo de Looff:
    5 februari 2015
    Hallo Marlieke,
    We merken wel dat je het goed naar je zin hebt. Wat een mooie foto's van de jungletrekking; maar ook wel vermoeiend denken we. Met ons gaat het gelukkig ook goed. We wensen je verder het beste! Hart.gr. Opa en oma.